Корнинська громада

Рівненська область, Рівненський район

ВИКОНАННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ЗА ДОГОВОРОМ СПОЖИВЧОГО КРЕДИТУ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

Дата: 24.04.2020 10:42
Кількість переглядів: 24

   Користування споживчими кредитами у нашій країні звичайна річ. Сьогодні, існує безліч банківських та фінансових установ де можна взяти позику. Однак, умовах дії карантинних обмежень безліч громадян не мають самостійних доходів, залишилися без постійного місця праці у зв’язку з встановленням карантину, введеного постановою Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" від 11 березня 2020 року № 211 (з наступними змінами і доповненнями).

 

     Постає гостра проблема, як же виконувати власні кредитні зобов’язання за договором про споживчий кредит.

      З метою часткового вирішення цієї проблеми внесено доповнення до Закону України «Про споживче кредитування», та розділ IV "Прикінцеві та перехідні положення" доповнено пунктом 6 згідно із Законом № 533-IX від 17.03.2020 року.

     Важливо, що у вказаній нормі мова йде лише про звільнення саме від відповідальності перед кредитором за прострочення виконання зобов’язань по кредитному договору, а збільшення процентів за користування кредитом можливе лише в тому разі, якщо це прямо визначено кредитним договором.

   Необхідно чітко розуміти, що зобов’язаннями по кредитному договору, як правило, становить декілька складових:

            а) повернення тіла кредиту;

            б) відсотків за його користування протягом терміну, на який було укладено договір кредиту.

           в) неустойки (штрафу, пені) та інших платежів, сплата яких передбачена договором про споживчий кредит за прострочення виконання (невиконання, часткове виконання) споживачем зобов’язання за таким договором.

     Законом встановлено, що в разі прострочення споживачем у період з 1 березня 2020 року по 30 квітня 2020 року виконання зобов’язань за договором про споживчий кредит (у тому числі, але не виключно, прострочення споживачем у період з 1 березня 2020 року по 30 квітня 2020 року виконання зобов’язань зі сплати платежів) споживач звільняється від відповідальності перед кредитодавцем за таке прострочення.

   Споживач у разі допущення такого прострочення звільняється від обов’язків сплачувати кредитодавцю неустойку (штраф, пеню) та інші платежі, сплата яких передбачена договором про споживчий кредит за прострочення виконання (невиконання, часткове виконання) споживачем зобов’язання за таким договором.

    Також у період з 1 березня 2020 року по 31 травня 2020 року забороняється збільшення процентів за користування кредитом з причин, інших ніж передбачені частиною четвертою статті 1056-1 Цивільного кодексу України.

      Так, відповідно до частини четвертої статті 1056-1 Цивільного кодексу України в разі застосування змінюваної процентної ставки кредитодавець самостійно, з визначеною в кредитному договорі періодичністю, має право збільшувати процентну ставку. При цьому кредитодавець зобов’язаний письмово повідомити позичальника про зміну процентної ставки протягом 15 календарних днів, що настають за днем, з якого застосовується нова ставка. У разі незгоди позичальника із збільшенням процентної ставки позичальник зобов’язаний погасити заборгованість за договором у повному обсязі протягом 30 календарних днів з дня отримання повідомлення про збільшення процентної ставки.

  Вказана норма також поширюється і на короткострокові кредити в так званих мікрофінансових організаціях.

    Отже, позичальник повинен повернути тіло кредиту та сплатити відсотки за його користування протягом терміну, на який було укладено договір. Проте, якщо у період з 1 березня 2020 року по 30 квітня 2020 року боржник прострочив повернення коштів, то штрафні санкції за цей період не нараховуються.

     Нагадуємо, що за детальними консультаціями та роз’ясненнями, а також отриманням безоплатної вторинної правової допомоги, Ви можете звернутися до відділу "Рівненське бюро правової допомоги" з 09.00 до 18.00 з понеділка по п’ятницю за номерами телефонів або направивши звернення на електронну адресу:

 0-800-21-31-03 - контакт-центру безоплатної правової домомоги (діє на всій території України)

098-905-58-11 - мобільний телефон відділу “Рівненське бюро правової допомоги” Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги;

0362-68-40-05 – 05 – стаціонарний телефон відділу “Рівненське бюро правової допомоги” Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги;

rivnenske@legalaid.rv.ua – електронна адреса відділу “Рівненське бюро правової допомоги” Рівненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь