Корнинська сільська рада
Рівненський район Рівненська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Порядок дій при накладенні арешту на зарплатні, соціальні рахунки.

Дата: 01.03.2021 10:30
Кількість переглядів: 937

   Досить часто трапляється, що про наявність боргу та арешт рахунків особа дізнається тоді, коли приходить повідомлення від банку, що її рахунки заблоковані або безпосередньо під здійснення розрахунку картою, чи зняття коштів у банкоматі.

   Як діяти в такій ситуації та які є шляхи її вирішення, Вас буде проінформовано у даній статті.

Відповідно до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, що затверджена Постановою Національного банку України № 22 від 21 січня 2004 року, обмеження прав клієнта (тобто власника рахунку, банківської картки) щодо розпоряджання грошовими коштами, що розміщені на його рахунку/ах - не допускається, крім випадків обмеження права розпоряджання рахунком за рішенням суду або в інших випадках, які чітко установлені законом.

Таким чином, обмеження щодо розпоряджання коштами, які наявні на рахунках в банку можливе лише відповідно до рішення суду про стягнення з особи грошових коштів на користь інших осіб (накладення заборони на розпоряджання грошовими коштами з метою забезпечення позову про стягнення коштів) або ж, якщо існує рішення посадової особи органу державної влади про накладення штрафу, наприклад за порушення правил дорожнього руху.

    В свою чергу виконання рішень судів та посадових осіб органів державної влади віднесено до компетенції органів державної виконавчої служби (державних виконавців) або приватних виконавців.

   Державний або приватний виконавець отримавши від стягувача, тобто особи на користь якої ухвалено рішення про стягнення боргу, заяву про відкриття виконавчого провадження та самого примірника виконавчого документа (судового наказу, ухвали про арешт коштів чи постанови про накладення штрафу) виносить постанову про відкриття виконавчого провадження та одночасно з нею накладає арешт на грошові кошти (майно) боржника і направляє її до банків для виконання, а стягувачу та боржнику для відома.

Варто відразу зауважити, що арешт може бути накладений на всі кошти, що є на всіх рахунках клієнта банку, без зазначення конкретної суми, або на суму, що конкретно визначена в постанові про арешт коштів боржника. Якщо ж в постанові про арешт коштів визначена конкретна сума і на рахунку особи наявні грошові кошти, які перевищують суму арешту, то особа може вільно користуватися тими коштами, які перевищують суму арешту.

     У випадку, коли в документі про арешт коштів не зазначений конкретний номер рахунку клієнта, на кошти якого накладений арешт, але обумовлено, що арешт накладено на кошти, що є на всіх рахунках, то арешт накладається на кошти, що обліковуються на всіх рахунках клієнта, які відкриті в банку.

   При цьому, досить часто трапляється так, що банки накладають арешт і на зарплатні рахунки особи (рахунки для отримання соціальної допомоги, стипендії, пенсії). Це пов’язано з тим, банк може не мати технічної можливості відкрити окремий рахунок для зарахування виключно таких коштів. Тому рахунок, який відкривається, у тому числі й для зарахування заробітної плати, пенсії, стипендії чи соц.. виплат, зазвичай за умовами банківського обслуговування є звичайним поточним рахунком.

  Якщо ж банк відкрив особі окремий рахунок виключно для зарахування цільових надходжень, то банк повертає без виконання отриману від виконавця постанову про арешт коштів боржника із зазначенням причин повернення.

                Що робити, коли Ви дізналися про арешт рахунку (рахунків)?

Для початку необхідно з’ясувати, що ж стало причиною блокування рахунків.

  • Особа, рахунки якої заблоковані має право звернутися до банку в якому обслуговується її рахунок для отримання інформації про причини такого блокування.
  • Тоді особі необхідно з’ясувати яким саме виконавцем був накладений арешт, державним чи приватним, а також уточнити його дані для зв’язку. Цю інформацію також можна отримати в банку.
  • Отримавши всю необхідну інформацію не варто поспішати покидати відділення банку, адже для зняття арешту з зарплатного рахунку (рахунку для отримання соціальної допомоги, пенсії чи стипендії) необхідно надати виконавцеві докази того, що такий рахунок використовується виключно для отримання заробітної плати, пенсії, стипендії, соціальної допомоги. Для цього необхідно замовити довідку з банку про те, що рахунок має цільове призначення.
  • Маючи на руках довідку з банку та інформацію про виконавця слід підготувати звернення до виконавця з проханням зняти арешт з зарплатного рахунку .
  • Однак, підготовку такого звернення до приватного чи держаного виконавця слід довірити кваліфікованим юристам, оскільки існує багато правових нюансів від яких залежатиме позитивне вирішення даної ситуації.
  • Приватний чи державний виконавець, отримавши від особи, рахунки якої були арештовані за його постановою, не пізніше наступного дня розглядає їх та у випадку обґрунтованості такого звернення виносить постанову про зняття арешту з зарплатного рахунку (рахунку для отримання соціальної допомоги, пенсії, стипендії) і направляє її до банку для виконання.
  • Банк, в свою чергу, зобов’язаний зняти арешт з рахунків зазначених в постанові про зняття арешту.

    У випадку якщо ж виконавець відмовляється зняти арешт з зарплатного рахунку (рахунку для отримання соціальної допомоги, пенсії, стипендії), особі необхідно буде звертатися до суду, який видав виконавчий документ зі скаргою на дії такого виконавця.

   Додатково повідомляємо, що при виникненні додаткових запитань та необхідності більш детальних роз’яснень законодавства, Ви маєте можливість зателефонувати за номерами телефонів: (03656) 8-40-05, 098-905-58-11, з понеділка по п’ятницю з 9.00 год. до 18.00 год., оскільки на період запровадження карантину з метою протидії поширенню коронавірусу COVID-19 в Україні прийом громадян здійснюється в телефонному режимі або шляхом надсилання звернення на електронну адресу: rivnenske@legalaid.rv.ua.

   Також повідомляємо, що Ви маєте можливість отримати правову консультацію, звернувшись до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за безкоштовним телефоном 0 800 213 103, або інформаційно-довідкової системи консультацій за посиланням: https://wiki.legalaid.gov.ua.

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь