Шановні жителі громади!
На неодноразові звернення мешканців громади щодо вивезення побутових відходів повідомляємо наступне.
Поводження з побутовими відходами в Україні здійснюється відповідно до державних норм і стандартів. Ці правила закріплені у законах України «Про житлово-комунальні послуги», «Про відходи» та «Про місцеве самоврядування в Україні». Механізм надання суб’єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з поводження з побутовими відходами у містах, селищах і селах визначено Правилами надання послуг з поводження з побутовими відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 року № 1070 (зі змінами).
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послуги з поводження з побутовими відходами – послуги з вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів, що надаються в населеному пункті згідно з правилами благоустрою території населеного пункту, розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту та затвердженими органом місцевого самоврядування.
Відповідно до Закону України «Про відходи» поводження з відходами – це дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.
Згідно зі статтею 35-1 Закону України «Про відходи» виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Сільською радою 18.05.2020р. був проведений конкурс щодо визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території Корнинської сільської ради. В конкурсі взяло участь два учасники, а саме: Комунальне підприємство «ВЕЛИКОШПАНІВСЬКЕ» та Фізична особа – підприємець Боровик Олександр Леонтійович. За результатами розгляду поданих пропозицій переможцем в конкурсі визначено ФОП Боровика О.Л. (наявність спеціального транспорту, найнижча ціна та інше). Відповідно сільською радою укладено з ФОП Боровик О.Л. договірна на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Корнинської сільської ради.
Виконавець послуг з вивезення побутових відходів укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживачами.
Процедура надання суб’єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з поводження з побутовими відходами у містах, селищах і селах визначена новими Правилами надання послуг з поводження з побутовими відходами (далі – Правила), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 із змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 № 318 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Крім того, Правилами визначаються права та обов`язки споживачів і виконавців житлово-комунальної послуги.
Споживач має право на:
1) одержання своєчасно та належної якості послуги;
2) одержання без додаткової оплати від виконавця інформації про тарифи на послугу, структуру тарифу, норми надання послуг, порядок надання послуг, графік вивезення побутових відходів;
3) відшкодування збитків, завданих його майну, життю або здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг;
4) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг у п’ятиденний строк з моменту звернення споживача;
5) зменшення розміру плати за послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їх якості;
6) неоплату вартості послуг за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні споживача та інших осіб понад 30 календарних днів за умови документального підтвердження такої відсутності;
7) перевірку кількості та якості послуг;
8) складення та підписання актів-претензій;
9) отримання без додаткової оплати інформації про проведені виконавцем нарахування плати за послуги;
10) розірвання договору з виконавцем.
Споживач повинен:
1) укладати договори про надання послуг;
2) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених неполадок, пов’язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;
3) оплачувати в установлений договором строк надані йому послуги;
4) дотримуватись правил пожежної безпеки та санітарних норм;
5) у разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги сплачувати пеню;
6) письмово інформувати виконавця про зміну власника житла та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача протягом 30 календарних днів від дня настання такої події;
7) забезпечити роздільне збирання побутових відходів;
8) визначати разом з виконавцем місця розташування контейнерних майданчиків, створювати умови для вільного доступу до таких майданчиків;
9) обладнати контейнерні майданчики, утримувати їх у належному санітарному стані, забезпечувати освітлення в темний час доби;
10) забезпечити належне збирання та зберігання відходів, установлення необхідної кількості контейнерів для завантаження твердих, великогабаритних і ремонтних відходів з урахуванням унеможливлення їх переповнення; утримувати контейнери відповідно до вимог санітарних норм і правил.
Виконавець має право:
1) вимагати від споживача обладнати контейнерні майданчики та забезпечувати утримання їх у належному санітарно-технічному стані;
2) вимагати від споживача своєчасно збирати та належним чином зберігати відходи;
3) вимагати від споживача забезпечувати роздільне збирання побутових відходів;
4) припинити/зупинити надання послуг у разі їх несплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, крім випадків, коли якість та/або кількість таких послуг не відповідають умовам договору;
5) вимагати від споживача проведення протягом п’яти робочих днів робіт з усунення виявлених неполадок, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості таких робіт, проведених виконавцем;
6) звертатися до суду в разі порушення споживачем умов договору;
7) отримувати інформацію від індивідуального споживача про зміну власника житла та фактичної кількості осіб, які постійно проживають у житлі споживача.
Виконавець зобов’язується:
1) забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість послуг;
2) готувати та укладати із споживачем договори про надання послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов їх виконання згідно з типовим договором;
3) без додаткової оплати надавати необхідну інформацію про тарифи, структуру тарифу, порядок надання послуг, графік вивезення побутових відходів;
4) розглядати претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за послуги в разі їх ненадання;
5) вживати заходів до усунення порушень якості послуг у строки;
6) сплачувати споживачу у разі ненадання або надання не в повному обсязі послуг неустойку;
7) своєчасно реагувати на виклики споживача, підписувати акти-претензії;
8) своєчасно та власним коштом проводити роботи з усунення виявлених неполадок;
9) інформувати споживача про намір зміни тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами;
10) мати укладені договори із суб’єктами господарювання, що надають послуги з перероблення та захоронення побутових відходів, та перевозити побутові відходи тільки в спеціально відведені місця чи на об’єкти поводження з побутовими відходами відповідно до правил благоустрою території населеного пункту;
11) забезпечувати утримання контейнерів у разі перебування їх у власності виконавця відповідно до вимог санітарних норм і правил;
12) ліквідувати звалище твердих відходів у разі його утворення на контейнерному майданчику через недотримання графіка перевезення, проводити прибирання в разі розсипання побутових відходів під час завантаження у спеціально обладнаний для цього транспортний засіб.
Відразу хочемо нагадати, що згідно з Правилами благоустрою території населених пунктів Корнинської сільської ради, до порушень вимог укладання договору відноситься відсутність у підприємств, установ, організацій, підприємців, громадян, які мають у власності або користуванні приміщення (будівлі, споруди), договору на вивіз побутових відходів зі спеціалізованими організаціями.
При виявленні фактів порушення Правил благоустрою уповноважені на те органи мають право складати протоколи, в яких фіксуватимуться дані порушення і на підставі яких буде відкриватись адміністративне провадження.
Так, згідно зі ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення правил у сфері благоустрою населених пунктів тягне за собою накладення штрафу від 20 до 80 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 340 до 1360 грн.), і на посадових осіб, громадян — суб’єктів підприємницької діяльності від 50 до 100 нмдг (від 850 до 1700 грн.).
Тобто відсутність договору на вивезення побутових відходів у фізичної особи чи підприємця є порушенням Закону № 2189, Закону № 187, Закону України від 06.09.2005 № 2807-IV «Про благоустрій населених пунктів», Правил благоустрою та Договору на вивезення побутових відходів і тягне за собою адміністративну відповідальність відповідно до КпАП.
Усвідомлення своєї відповідальності до сфери поводження з побутовими відходами – це можливість зменшити негативний вплив на природу та шанс зберегти чистим навколишнє середовище. Чисто там, де є відповідальність за збирання, обробку та переробку відходів.
Виконавчий комітет Корнинської сільської ради